Pokud milujete luxus, pak vám značku Gucci nemusíme představovat. Jedná se o jednu z nejuznávanějších a nejznámějších luxusních značek na světě. Tento italský módní dům se sídlem ve Florencii je známý pro své ikonické kabelky, boty, parfémy a kosmetiku. Dnes je Gucci dceřinnou společností francouzské luxusní skupiny Kering.
Jak to všechno začalo
Tuto světově uznávanou značku založil v roce 1921 v samotném srdci Toskánska Guccio Gucci. Na začátku se zaměřoval převážně na výrobu koňských sedel a dalších doplňků pro jezdectví. Postupně se začal věnovat také výrobě dalších doplňků. V roce 1938 se k němu přidali jeho tři synové – Aldo, Vasco a Rodolfo. Díky jejich působení začala značka expandovat. V roce 1938 otevřeli první obchod v Římě a o třináct let později také v Miláně, poté následoval New York a Londýn.
Kabelky, šály a parfémy
Jedním z nejvíce ikonických kousků z dílny Gucci je „Jackie Bag“, pojmenovaná podle Jackie Kennedy, která ji nosívala velmi často a v podstatě kabelku proslavila. Dokonce si touto kabelkou často chránila tvář před objektivem papparazů. Dalším nezapomenutelným kouskem je šátek, který byl navrhnutý speciálně pro monackou princeznu Grace Kelly. A pokud se bavíme o ikonických Gucci produktech, nesmíme zapomenout ani na slavné parfémy.
Dotyk udržitelnosti
V roce 2017 Gucci v souladu se závazkem společnosti Kering k zodpovědným obchodním praktikám představilo „Kulturu účelu“ – desetiletý plán udržitelnosti, zaměřený na vytváření pozitivních environmentálních a sociálních dopadů, který je nastíněn na platformě Gucci Equilibrium.
Nezapomenutelné logo
Logo Gucci lze označit za jedno z nejznámějších log v luxusním průmyslu. Byl to Aldo, který toto logo navrhl pro svého otce. A jak zřejmě už tušíte, dvojité G reprezentuje jméno zakladatele společnosti – Guccia Gucci.
Gucci dnes
Značka se dlouhé roky držela svých pověstných modelů a kolekcí s ikonickou charakteristikou. Nová vlna přišla až v roce 2014 s nástupem nového generálního ředitele Marca Bizzarriho a nového kreativního designera Alessandra Michele. Jejich úkolem bylo definovat luxus pro 21. století. V roce 2018 během milánského Týdne módy Alessandro šokoval publikum modelkami, které v rukách drželi kopie své vlastní hlavy. Marco a Alessandro se začali soustředit na novou generaci, a právě díky tomu je dnes Gucci schopen konkurovat nově vznikajícím módním značkám.
Dotyk udržitelnosti
V roce 2017 Gucci v souladu se závazkem společnosti Kering k zodpovědným obchodním praktikám představilo „Kulturu účelu“ – desetiletý plán udržitelnosti, zaměřený na vytváření pozitivních environmentálních a sociálních dopadů, který je nastíněn na platformě Gucci Equilibrium.